Zrób reklamę czystości i higienie

Krok 1: Kto będzie odbiorcą ulotek?
Na początku ustalicie, komu będziecie wręczać ulotki: dzieciom, młodzieży, dorosłym, a może wszystkim? Jest to ważne, ponieważ pozwoli Wam dopasować:
- formę graficzną – inna będzie dla dzieci, a inna dla młodzieży i dorosłych,
- język ‒ dzięki odpowiednim wyrażeniom używanym przez poszczególne grupy odbiorców Wasza ulotka wywrze na nich większe wrażenie,
- przedmiot reklamy.
Ważne!
Niezależnie od grupy odbiorców, Wasza ulotka powinna być napisana jak najprostszym językiem.
Krok 2: Co będziecie reklamować?
Teraz ustalcie, co chcecie reklamować. Może to być np. konkretny produkt albo określone zachowanie.
Krok 3: Jak będziecie reklamować?
Pamiętajcie, że ulotka reklamowa to coś więcej niż plakat. Powinna ona zawierać rzetelne informacje o produkcie (lub zachowaniu), takie jak:
- jak nazywa się ten produkt (o jakie zachowanie Wam chodzi),
- kto go wyprodukował (kto je zaleca),
- kto przygotował ulotki,
- zalety produktu (zachowania),
- efekty jego stosowania.
Nie bójcie się pisać!
Krok 4: Jakie będzie hasło reklamowe?
Wymyślcie chwytliwe hasło reklamowe, dostosowane do grupy odbiorców. Może ono np. zawierać zachętę do podjęcia jakiegoś działania.
Krok 5: Jaką formę będzie miała Wasza ulotka?
Ulotka może mieć jedną stronę, może być też składana na dwie lub trzy części. Zastanówcie się, która z tych form będzie najbardziej atrakcyjna dla Waszych odbiorców.
Podpowiedź: Wcześniej warto przyjrzeć się ulotkom reklamowym kosmetyków i lekarstw.
Krok 6: Jaka grafika znajdzie się na ulotce?
Ważne jest, aby ulotka pokazywała produkt lub zachowanie w jak najbardziej prawdopodobny, ale też symboliczny sposób. Pogłówkujcie nad tym, co jest charakterystyczne dla reklamowanego dla Was obiektu. Pamiętajcie też, żeby grafika przykuwała wzrok.